محصول ما در ویژگی تعداد زیادی رقیب دارد،

محصول ما در ویژگی تعداد زیادی رقیب دارد، ولی می­تواند در داستانی که برای محصول می­گوییم، هیچ رقیبی نداشته باشد.

 ما محصولى (بيمه عمر اندوخته دار اميد) را می‌فروشیم که

 دو ميليارد سرمايه فوت حادثى دارد.

 ٥٠٠ ميليون امراض خاص دارد.

 امكان واريز به اندوخته دارد.

 33 بيمارى صعب العلاج را پوشش می­دهد.

 پوشش كرونا را تا پايان خرداد ماه سال جارى ارائه می­دهد ( در حال حاضر ارایه  نمی­دهد).

 توسط يك شبكه فروش حرفه اى در سراسر ايران ارائه می­شود.

 امكان چكاپ رايگان در محل مشترى را دارد.

اما به راحتی شرکت بعدى (رقيب) می‌تواند بگوید، نسل جديدى از بيمه عمر را ارائه می‌کند که مثلا نه تنها 33 بيمارى را پوشش مى­دهد بلكه پوشش بيمارى­ىِ سرطان را هم بصورت كاملا مجزا و با سرمايه اى مازاد ارايه مى­دهد، پوشش بيمارى كرونا را هم يكساله و بصورت كاملا رايگان (کادو) مى دهد، علاوه بر امكان واريز به اندوخته، بعد از ١٠ يا پانزده سال به شما مستمرى مى­دهد و گارانتی­ىِ ٢ ماه­ىِ انصراف به همراه بیمه حوادث ٦ ماهه رايگان هم دارد و عليرغم برخوردار بودن از يك شبكه فروش حرفه اى، به صورت آنلاین هم خدمات ارايه مى كند.

به همین سادگی، برای تمامی­ىِ ویژگی‌هایی که داریم، رقیبی قوی در بازار ظهور خواهد كرد.

يادآوری: با توجه به پيشرو بودن شركت بيمه كارآفرين در ارايه طرح هاى بيمه زندگى در ايران، هميشه شركت هاى بيمه در ايران منتظر بودند ببينند که شركت بيمه كارآفرين چه طرحى را ارايه مى كند، تا آنها نيز كپى بردارى كنند!

 حال اگر به مشتری بگوئیم، در طول مسير با این محصول (بيمه عمر اندوخته دار اميد) که سريع خسارت هاى احتمالى­ىِ شما را جبران می‌کنه تنها براىِ روزهاى آفتابى، چترى به شما نمى فروشد و به فكر روزهاى بارانى­ىِ شما هم هست و هيچ مشكلى از بابت روز هاى بعد از اتقاق نخواهيد داشت، داستانی گفته‌ ايم که مخاطب به جای تمرکز روی ویژگی­ها، روی داستان خود تمرکز خواهد کرد و روی ارزشی که برایش خلق خواهیم کرد به فکر فرو خواهد رفت.

قبلا نوشته بودم که مشتری رویای شیرین خودش را خریداری می‌کند.  

نه محصول ما را.

تمام

 نتيجه گيرى اينشوريسمی:

نه امثالِ جناب حميد امامى محصول درجه يكى در بازار داشتند، نه فرى كثافت  و نه امثالِ سلحشورى ها، شكوهى ها و فخار زاده ه، اما تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل!

 توصيه اینشوریسمی:

حواست به ايرادات محصولت هم باشه!

پ ن 1: شهرزاد قصه گوىِ كسب و كار خودت باش.

پ ن 2: مستمرى را دوباره داستان نكنى، صلوات.

پ ن 3: جدولُ بِ پا ...!

هشتگ ­های كاربردى

ماموريت اينشوريسم؛ تغيير نگرش شما نسبت به بيمه ­های زندگى.

 

کیارش شاه محمدی

21 خرداد 1399

 

   

نظـــــــرات (0)

    اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند